WEB WWW

Fichtl
Stadion
Jawetta
Prototypy,Vývoj,
Anomálie
Historie
PS 8
Úpravy,Tuning
Opravy, Technika, Návody
Teorie o 2T motorech
Články z časopisů
apd...
El. Schémata
Katalogy ND
Manuály
Ostatní
Foto
Video
Moto
Auto
Ostatní
Prodám
Koupím
PageRank ukazatel
Diskusní fórum příznivců historických strojů
VŠE O ZÁVODECH PIONÝRŮ



Jawa 50 typ 20

JAWA 50 Typ 20se začal vyrábět v roce 1966 a stal se již čtvrtým v řadě pionýrů. Tento vlastenecký pionýr neboli fichtl čí pincek, jak se mu začalo říkat, se nám všem vryl do paměti diky tomu, že každý druhý kluk se učil zrovna na tomto výtečném motocyklu, který se dědil z rodiny na rodinu, z kamaráda na kamaráda a z garáže do garáže. Tím dosáhl toho, že každý správný motorkář ho vlastnil nebo alespoň na něm jel či ho nešťastně tlačil. JAWA 20 Pionýr byl dalším povedeným motocyklem, který je znám svým chráničem kolen, laicky řečeno revma plechy. I když se svému předchůdci JAWA 05 se výrazně podobal, získal svůj nový modernizovaný motor, který byl konstrukčně vylepšen novým tvarem karteru spolu s pravým deklem, který byl opatřen novým přítlačným mechanismem spojky. Rám byl kolíbkového tvaru, do kterého byl uložen zespoda motor. Motor měl válec s hliníkovým žebráváním spolu s hlavou válce obdélníkového tvaru pro celkové lepší chlazení motoru. Karburátor spolu s plovákovou komorou byly doplněny o plovákový ventil. Vzduchový filtr měl svou samostatnou filtrační papírovou vložku, která byla ukryta v plastové baňce a spojena s karburátorem pomocí gumové manžety. Setrvačník klikového mechanizmu a ojnice s pístním čepem byly větší od svého předchůdce. Spojka byla v olejové lázni a skládala ze dvou korkových lamel a jedné železné lamely staženými pěti pružinkami. Kartery motoru a hřídele převodovky byly o trochu větší. Převodový mechanismus měl pozměněný řadič s převodovými kolečky s usazením pěti zarážek. Oproti svému předchůdci 05 s třemi zarážkami v převodovém kolečku. O výrobu elektřiny se staralo magneto, neboli těž alternátorek, nesprávně též dynamo. Vše bylo ukryto pod novým pravým hlinkovým víkem motoru, ve kterém byl nový přítlačný mechanismus spojky. Horní část motoru byla schována pod důmyslným poklopem, na kterém bylo uchycen hliníkový věšáček sloužící nákupním taškám. Po sejmutí poklopu se zpřístupnil prostor okolo karburátoru a zapalovací cívky, u které je přichycena polička pro nářadí a lékárničku. Na poklop navazoval známý příční chránič kolen spolu s podlážkami uchycenými na nosné konstrukci (kříž). Svou zadní část tvořil velký blatník, ve kterém byla po nadzvednutí sedla, uložená palivová nádrž . Zadní kolo bylo odpružené svými dvěma tlumiči. První série měly u předních tlumičů zakryté kluzáky manžetami, u novější série se manžety nepoužívaly. Tento vlastenecký motocykl se prodával v roce 1968 za 3.270 korun československých. JAWA 50 typ 20 se vyráběl v provedením standart a de luxe v několika barevných provedeních, a to do roku 1980, kde ho vystřídal novější typ JAWA 50 typ 21.




Technické údaje

Motor

Typ motoru
Počet válců
Obsah válců
Vrtání
Zdvih
Kompresní poměr
Maximální výkon motoru
Maximální rychlost
Prům. spotřeba s 1 osobou
Obsah nádrže/rezerva
Maximální stoupání
Míry a váhy

Výška motocyklu
Délka motocyklu
Šířka motocyklu
Váha stroje-bez paliva
Váha stroje s palivem
Únosnost (užitková váha)
Maximální zdvih pře. vidlice
Maximální zdvih zad. vidlice
Karburátor

Typ
Průměr difuséru
Hlavní tryska
Volnoběh tryska
Zapalování-elektrika

Stejnosměrný proud
Výkon magneta
Zapalovací cívka
Indukční cívka
Zapalovací svíčka
Světelné cívky
Přední žárovka
Zadní žárovka
Vzdálenost přerušovače (odtrh)
Předstih zážehu před Hú
Kola

Rozměr přední pneumatiky
Rozměr zadní pneumatiky
Rozměr předního ráfku
Rozměr zadního ráfku
Tlak v přední pneumatice
Tlak v zadní pneumatice
Počet drátů
Délka drátu
Závit drátu
Čelisťové (bubnové) brzdy


dvoudobý vzduchem chlaz.
1
49,8ccm
38mm
44mm
1:9,2
2,6Kw (3,5K) / 6500ot/min
60km/hodině
2,3l/100km
5,5l / 0,75l
25%


930 mm
1780mm
600mm
65kg
70kg
150kg
90 mm
85 mm


Jikov 2917 PSb
17 mm
68
38


6V
20 W / 30W
5W Pal 02-9211,04
8V-02-9210.30
Brisk N15C/N14C
15W / 25W
15/15W/-25/25W
5W
0,4mm
1,2-1,5 mm


2,50/16"
2,75/16"
1,5 A x 16
1,5 A x 16
1,5 atp.
1,9 atp.
36 ks
160mm
M 3,5
125/20 mm

Zpět
sesa-moto.cz | wiku.ic.cz | jawa-50.cz | sweb.cz/firesnek | jawa50.chytry.cz | majo.tym.sk | jawa.webzdarma.cz | jawa.websnadno.cz | jawak.webgarden.cz | fichtl50.wbs.cz | hikone.estranky.cz | jawaklub.blog.cz | pionyr.ic.cz | cezety.wz.cz | motoservis-jakuba.cz | mopedklan.cz | jawa-mustang.xf.cz | jawa50zavody.wz.cz | motokokotiny.ic.cz | jawamania.info | mega-cz.com | hikone.cz | jawa50speed.wz.cz | i-veteran.cz | jawa-50.yc.cz | fog.euweb.cz | jawaracing50.wbs.cz | jawa21-mazlik.wbs.cz | jawaacz.717.cz | nkpmk.wz.cz | reider.wgz.cz | mapessionale.707.cz | genatek-servis.webnode.cz | hellracers.wbs.cz | jawadily.cz | jawamoto50.wz.cz | jawa50fd.wbs.cz | jawa50.wbs.cz | jawarmaniak.wz.cz | fichtlkramek.cz | justride.cz | jawa23.mablog.eu | 175jawa.wz.cz | cezetmania.info
Chromování, Renovace veteránů, Tuning - Jiří Bárta
Berry chaos style, Copyright © 2007/?