WEB WWW

Fichtl
Stadion
Jawetta
Prototypy,Vývoj,
Anomálie
Historie
PS 8
Úpravy,Tuning
Opravy, Technika, Návody
Teorie o 2T motorech
Články z časopisů
apd...
El. Schémata
Katalogy ND
Manuály
Ostatní
Foto
Video
Moto
Auto
Ostatní
Prodám
Koupím
PageRank ukazatel
Diskusní fórum příznivců historických strojů
VŠE O ZÁVODECH PIONÝRŮ



Jawa 50 typ 555

JAWA 50 Typ 555 se začal vyrábět v roce 1958 a stal se druhým Pionýrem z Povážských strojíren, který nahradil legendárního předchůdce Jawu 50 typ 550, od něhož se lišil především svým novým zadním blatníkem kryjící celou zadní část motocyklu. Také motor získal nový karburátor s větším průměrem trysky a difuzéru spolu s větší kompresí. Rám zůstal téměř nezměněn jen s rozdílnou zadní kyvnou vidlicí, která byla již odpružena dvojící vinutých pružin. Motor s ležatým válcem byl opatřen litinovým žebráváním, hlava válce byla hliníková, karburátor nové konstrukce měl filtr sání navlečen na přírubu karburátoru a byl stažen objímkou. Starší typ 550 měl karburátor vybavený odkapávací vaničkou a otočnou zátkou filtru, který držel na karburátoru pomocí dvou šroubů. Vše bylo ukryté pod šasi, které se dalo vepředu nad válcem otevřít na obě strany, čímž byl umožněn přístup ke karburátoru. Převodovka motoru se skládala ze třech rychlostních stupňů a dvou neutrálů. Spojková lamela byla přitlačena třemi pružinkami, ponořena v olejové lázni a skládala se z jedné lamely, která byla ve vnitřním průměru usazena v kuličkovém ložisku. Výfuk byl přišroubován zespoda válce a protažen až na konec motoru, kde se nacházel plechový zobáček, do něhož byl uchycen stojánek v pohotovostní pozici. O přívod napětí se staralo magneto, které dodávalo energii pro přední a zadní světlo a bzučák. Přední vidlice byla teleskopická opatřená spodními kluzáky uloženými v silonových pouzder a chráněných v gumových manžetách. Přední blatník dostal nový tvar, na němž byly držáky pro přichycení na nosné trubky předních tlumičů. V plášti předního světla byla umístněna světelná tlumivka a tachometr ovládaný převodem rozety. Zadní vidlice v podobě ramena byla odpružena dvěmi vinutými pružinami. Sedlo bylo vyklápěcí směrem dopředu a zakrývalo schránku na nářadí, lékárničku a hustilku. Pro lepší nandávání motocyklu na stojánek sloužil držák s nosičem. Kola byla o rozměrech 16/2,5 palců s celo nábojovými bubny, které dostaly nové brzdové čelisti. JAWA 50 typ 555 se vyráběl i v provedení s příčními chrániči nohou spolu s podlážkami, a též ve verzi s protáhlejším sedlem určené jen pro jednu osobu. JAWA 50 typ 555 se prodával v roce 1965 za 2.100 korun československých. V roce 1963 byl nahrazen novým typem 05 určeným pro dvě osoby.



Technické údaje

Motor

Typ motoru
Počet válců
Obsah válců
Vrtání
Zdvih
Kompresní poměr
Maximální výkon motoru
Maximální rychlost
Maximální hladina hluku
Prům. spotřeba s 1 osobou
Obsah nádrže/rezerva
Maximální stoupání
Míry a váhy

Výška motocyklu
Délka motocyklu
Šířka motocyklu
Váha stroje-bez paliva
Váha stroje s palivem
Únosnost (užitková váha)
Celková váha (plné zatížení)
Maximální zatížení předního kola
Maximální zatížení zadního kala
Maximální zdvih pře. vidlice
Maximální zdvih zad. vidlice
Karburátor

Typ
Průměr difuséru
Hlavní tryska
Volnoběh tryska
Zapalování-elektrika

Stejnosměrný proud
Výkon magneta
Zapalovací cívka
Indukční cívka
Zapalovací svíčka
Světelné cívky
Přední žárovka
Zadní žárovka
Vzdálenost přerušovače (odtrh)
Předstih zážehu před Hú
Kola

Rozměr přední pneumatiky
Rozměr zadní pneumatiky
Rozměr předního ráfku
Rozměr zadního ráfku
Tlak v přední pneumatice
Tlak v zadní pneumatice
Počet drátů
Délka drátu
Závit drátu
Čelisťové (bubnové) brzdy


dvoudobý vzduchem chlaz.
1
49,8ccm
38mm
44mm
1:6,6
1,62Kw (2,2k) při 5500 ot/min
60km/hodině
80 dB
1,65l/100km
3,5l/0,5l
26%


860 mm
1770mm
600mm
54kg
57kg
130kg
187kg
70kg
117kg
90 mm
50 mm


Jikov 2914 Hz
12 mm
68
38


6V
20 W / 30W
5W Pal 02-9211,04
8V-02-9210.30
Brisk N15C/N14C
15W / 25W
15/15W/-25/25W
5W
0,4mm
2,8-3,1 mm


2,50/16"
2,50/16"
1,5 A x 16
1,5 A x 16
1,7 atp.
2,0 atp.
32 ks
160mm
M 3
125/20 mm

Zpět
sesa-moto.cz | wiku.ic.cz | jawa-50.cz | sweb.cz/firesnek | jawa50.chytry.cz | majo.tym.sk | jawa.webzdarma.cz | jawa.websnadno.cz | jawak.webgarden.cz | fichtl50.wbs.cz | hikone.estranky.cz | jawaklub.blog.cz | pionyr.ic.cz | cezety.wz.cz | motoservis-jakuba.cz | mopedklan.cz | jawa-mustang.xf.cz | jawa50zavody.wz.cz | motokokotiny.ic.cz | jawamania.info | mega-cz.com | hikone.cz | jawa50speed.wz.cz | i-veteran.cz | jawa-50.yc.cz | fog.euweb.cz | jawaracing50.wbs.cz | jawa21-mazlik.wbs.cz | jawaacz.717.cz | nkpmk.wz.cz | reider.wgz.cz | mapessionale.707.cz | genatek-servis.webnode.cz | hellracers.wbs.cz | jawadily.cz | jawamoto50.wz.cz | jawa50fd.wbs.cz | jawa50.wbs.cz | jawarmaniak.wz.cz | fichtlkramek.cz | justride.cz | jawa23.mablog.eu | 175jawa.wz.cz | cezetmania.info
Chromování, Renovace veteránů, Tuning - Jiří Bárta
Berry chaos style, Copyright © 2007/?