WEB WWW

Fichtl
Stadion
Jawetta
Prototypy,Vývoj,
Anomálie
Historie
PS 8
Úpravy,Tuning
Opravy, Technika, Návody
Teorie o 2T motorech
Články z časopisů
apd...
El. Schémata
Katalogy ND
Manuály
Ostatní
Foto
Video
Moto
Auto
Ostatní
Prodám
Koupím
PageRank ukazatel
Diskusní fórum příznivců historických strojů
VŠE O ZÁVODECH PIONÝRŮ
Technika > Úpravy,Tuning > Úpravy na zakázku



Úpravy na zakázku



Tyto upravy NEPROVÁDÍM já pro bližší info volejte na mobil 606 72 23 71 nebo raději pište na tento email - azmarek@email.cz


50ccm


- hlava válce - hvězda vč. 4 šroubů
- můj válec
- pískování válce
- navaření žeber
- výbrus vč. pístu, kroužků, pístního čepu s drátky
- úprava pístu (překolíkování a úprava rozvodu)
- úprava výfuk. kanálu
- trysky
- podkova (mezi setrvačníky kliky)
- pastorky 13, 14, 15, 16 zubů na 8mm řetěz
- bezkontaktní zapalování
- změna primárního převodu na 11: 36, 10 : > 37, 9 : 37

Zvýšení výkonu je odhadem na 5-6 koní, celkové > Samotná hlava zvýší výkon asi o 0,5 koně. Životnost motoru se v podstatě nemění, odhadem asi 20.000 km, jako běžný dvoutakt (do nového výbrusu). výhoda hlavy - hvězdy je především v bohatém žebrování - odvodu tepla, lepším seřizování předstihu - svíčka je uprostřed (měříme indikátorem). Nevýhodou je vyšší cena, neboť se jedná o nový, opracovaný odlitek. V širší nabídce duralová rozeta o 56 zubech nebo 64 zubech nebo 75, 84 zubech na širší motocyklový řetěz. Na karterech nejsou zapotřebí žádné úpravy, vycházíme ze seriových.


70ccm


Tyto motory se však nesmějí používat na závodech 50 ccm ! Úprava spočívá v zaměnitelných dílech, změna se týká bronzového pouzdra v ojnici průměr 12 mm a zapuštěním v karterech (pro zpětnou montáž 50 ccm se nechá vložit tzv. motýlek - vložka a předělat bronz. pouzdro na píst. čep prům. 14,10 mm). K úpravě 70 ccm je nutné dodat litinový válec z Jawy 50 typu 555, který se k této úpravě jedině hodí. Rozdíl > mezi litinovým válcem z J 550 a J 555 je ve tvaru sacího kanálu ve válci, J 555 má tvar srdíčka. Další podmínkou je symetričnost kanálů - bývají uhnuté k jedné straně - mimo střed. jednotlivé díly - úpravy:

- úprava kliky (přepouzdření ojnice + rozlisování klikovky, příp. výměna ojnice)
- protočení čela karterů
- motýlek na zpětnou montáž na 50 ccm
- podkova (shodná jako 50 ccm)
- převrtání litinového válce na průměr 45 mm + výbrus válce vč. píst. kroužků, pístního čepu, drát. pojistky
- svrtání na vyšší výkon, 4 až 6 přepouštěcích kanálů
- vymezovací podložka pod válec (nerez)
- hliníková kostka do výfukového kanálu válce
- hliníková kostka do sacího kanálu válce
- příruba sacího kanálu pro shodnost příruby J 20
- hlava válce - shodná hvězda s 50 ccm - změna vnitřních rozměrů, vč. matic
- úprava pístu průměr 45

Z popisu výše uvedené úpravy na 70 ccm je nutné dodat:
1) klikový hřídel J 20
2) oba středové kartery J 20
3) litinový válec z J 555

Výkon takto upraveného motoru je v rozpětí 8 až 10 koní / 8.000 > ot./ min., max. docilované otáčky motoru běžně kolem 10.000 ot. / min., > maximální rychlost vozidla se odvíjí od převodů (sekundární > převod). Na vozidle je nanejvýše nutno mít v pořádku brzdy !!
P.S. Poslední úpravou je upravená 3 st. převodovka s novými díly


Zpět
sesa-moto.cz | wiku.ic.cz | jawa-50.cz | sweb.cz/firesnek | jawa50.chytry.cz | majo.tym.sk | jawa.webzdarma.cz | jawa.websnadno.cz | jawak.webgarden.cz | fichtl50.wbs.cz | hikone.estranky.cz | jawaklub.blog.cz | pionyr.ic.cz | cezety.wz.cz | motoservis-jakuba.cz | mopedklan.cz | jawa-mustang.xf.cz | jawa50zavody.wz.cz | motokokotiny.ic.cz | jawamania.info | mega-cz.com | hikone.cz | jawa50speed.wz.cz | i-veteran.cz | jawa-50.yc.cz | fog.euweb.cz | jawaracing50.wbs.cz | jawa21-mazlik.wbs.cz | jawaacz.717.cz | nkpmk.wz.cz | reider.wgz.cz | mapessionale.707.cz | genatek-servis.webnode.cz | hellracers.wbs.cz | jawadily.cz | jawamoto50.wz.cz | jawa50fd.wbs.cz | jawa50.wbs.cz | jawarmaniak.wz.cz | fichtlkramek.cz | justride.cz | jawa23.mablog.eu | 175jawa.wz.cz | cezetmania.info
Chromování, Renovace veteránů, Tuning - Jiří Bárta
Berry chaos style, Copyright © 2007/?