WEB WWW

Fichtl
Stadion
Jawetta
Prototypy,Vývoj,
Anomálie
Historie
PS 8
Úpravy,Tuning
Opravy, Technika
Teorie o 2T motorech
El. Schémata
Katalogy ND
Manuály
Ostatní
Foto
Články z časopisů
apd...
Moto
Diskusní fórum příznivců historických strojů
VŠE O ZÁVODECH PIONÝRŮ
Motorky > Stadion > Stadion S22


Stadion S22

STADION S-22 TYP 552 byl vylepšeným modelem STADION S-11. Moped vzniknul v národním podniku RAKOVNÍK s motorem z Českých Budějovic tak, jako jeho předchůdce Stadion S-11. Moped STADION S-22 získal zas o něco navíc, což udělalo z kozího dechu dospělého KOZLA. Přispěla k tomu přední část s teleskopickou vidlicí a blatníkem, který si vypůjčil od mopedu JAWETA, neboť se vzájemně se STADIONEM doplňovali. Řídítka byla oproti těm u předchůdce větší a byla opatřena po levé straně přepínačem světel a tlačítkem klaksonu. Palivová nádrž dostala nový tvar a obsah 5,5 litru. Zadní část se dočkala kyvné vidlice odpružené dvěma tlumiči, jejichž venkovní plášť byl z hliníku. Sedlo bylo odklápěcí a pod ním se nacházel úložný prostor pro nejnutnější nářadí. Motor byl vylepšen o nový karburátor, ten si vyžádal změnu v karterech motoru, který již neměl prostor uvnitř karteru, takže byl nový karburátor vyveden nad kartery. Karburátor po obou stranách byl zakryt plastovým chráničem montovaným až od výrobního čísla rámu 10,001. Výfuk byl doutníkového tvaru s klasickým plechovým tlumičem. STADION byl jednoduchý moped postavený na trubkovém rámu s přední vidlicí, která měla na obou stranách kyvná raménka. Raménka byla uchycena dole na konci přední vidlice, kde byla opřena o vinuté pružiny s gumovými dorazy. Nový tvar dostala zadní kyvná vidlice odpružená dvěma tlumiči. Vše poháněl dvoutaktní motor s dvourychlostní převodovkou a spojkou ponořenou v oleji, která byla uchycená na klikovým ustrojí. Převodovka byla ovládaná pohybem rukojeti na levé straně řídítek. Dopředu byl zařazen první převodový stupeň, uprostřed byl zařazen neutrál, vzadu byl druhý převodový stupeň. Vše jistila pojistka, která se ovládala vymáčknutím spojkové páčky se zalisovaným plíškem zapadávajícím do drážek v řídítkách. Proto, aby se docílilo přesného řazení, byl uprostřed na lanovodu štelovací šroub, který centroval pozici řadiče v motoru. Převodovka byla opatřena mechanizmem pro šlapaní, se kterým se dalo šlapat při vymáčknutí spojky stejným způsobem jako na kole s tím, že si bylo možné vybrat první či druhý převodový ztupěn podle terénu. Po levé straně motoru se nacházelo magnetko o výkonu 18W, které se skládalo ze dvou cívek. Jedna sloužila k zapalování a byla napojena na přerušovač, který udával jiskru vycházející přímo z kabelu od cívky ke svíčce. Ta druhá byla menší a poháněla klakson a zadní a přední světlo. Další užitečnou pomůckou byl dekompresor neboli chcípák, který sloužil ke zhasínání motoru nebo pro ulehčení startu. Obě kola dostala širší pneumatiky o rozměru 2,25 x 23 oproti STADIONU S-11, který měl rozměr pneumatik 2,0 x 23. Tento moped neboli Kozel se prodával za1.700 korun československých. STADION S-22 byl později modernizován na STADION S-23, který dostal sportovnější švih v podobě příčné nádrže mezi sedlem a řídítky, avšak byl vyráběn jen v malé sérii, která ukončila historii STADIONU v Československu



Technické údaje

Motor

Typ motoru
Počet válců
Obsah válců
Vrtání
Zdvih
Kompresní poměr
Maximální výkon motoru
Maximální rychlost
Prům. spotřeba s 1 osobou
Obsah nádrže/rezerva
Maximální stoupání
Míry a váhy

Výška motocyklu
Délka motocyklu
Šířka motocyklu
Váha stroje-bez paliva
Váha stroje s palivem
Únosnost (užitková váha)
Celková váha (plné zatížení)
Maximální zatížení předního kola
Maximální zatížení zadního kala
Maximální zdvih pře. vidlice
Maximální zdvih zad. vidlice
Karburátor

Typ
Průměr difuséru
Hlavní tryska
Volnoběh tryska
Zapalování-elektrika

Stejnosměrný proud
Výkon magneta
Zapalovací cívka
Indukční cívka
Zapalovací svíčka
Světelné cívky
Přední žárovka
Zadní žárovka
Vzdálenost přerušovače (odtrh)
Předstih zážehu před Hú
Kola

Rozměr přední pneumatiky
Rozměr zadní pneumatiky
Rozměr předního ráfku
Rozměr zadního ráfku
Tlak v přední pneumatice
Tlak v zadní pneumatice
Počet drátů
Délka drátu
Závit drátu
Čelisťové (bubnové) brzdy


dvoudobý vzduchem chlaz.
1
49,8ccm
38mm
44mm
1:6,1
1,6k při 4750ot/min
60km/hodině
1,5l/100km
5,5l / 1l
18%


1040 mm
1820mm
640mm
46kg
51,6kg
100kg
-
-
-
65 mm
70 mm


Jikov 2912M | 2912PS (od rámu č. 10001)
12 mm
45 | 54
- | 38


6V
18W
-
-
Pal 14-7 RZ
-
15/15W
3W
0,4mm
2,8-3,1 mm


2,25 x 23
2,25 x 23
2,0 x 23
2,0 x 23
1,7 atp.
2,0 atp.
36 ks
198mm
M 3
-

Zpět
sesa-moto.cz | jawa-50.cz | sweb.cz/firesnek | jawa.webzdarma.cz | jawa50zavody.wz.cz | jawamania.info | jawa50speed.wz.cz | i-veteran.cz | jawaracing50.wbs.cz | jawadily.cz | jawarmaniak.wz.cz | fichtlkramek.cz | jawa23.mablog.eu | 175jawa.wz.cz | cezetmania.info
Chromování, Renovace veteránů, Tuning - Jiří Bárta
Berry chaos style, Copyright © 2007/?