WEB WWW

Fichtl
Stadion
Jawetta
Prototypy,Vývoj,
Anomálie
Historie
PS 8
Úpravy,Tuning
Opravy, Technika
Teorie o 2T motorech
El. Schémata
Katalogy ND
Manuály
Ostatní
Foto
Články z časopisů
apd...
Moto
Diskusní fórum příznivců historických strojů
VŠE O ZÁVODECH PIONÝRŮ
Technika > Opravy,Technika > Ložiska

Ložiska služí k tomu aby se pohyblivé části mohli pohabovat co nejlehčeji, díky ložiskům docílíme co nejmenšího odporu při pohybu pohy- blivých částí například, klikové nebo přovodové hřídele. Ložiska se rozdělují podle přesnosti na A, B, C. Áčková jsou nejpřesnější, ale to neznamená že do motoru šoupnu ty nejpřesnější a hotovo, to by byla docela velká chyba ! Ložiska na klikovou hřídel musí být typu C, za studena sice mají vůle ale když se motor ohřeje tak se vůle vymezí a vše šlape tak jak má, kdyby však byla typu A tak se po zahřátí zadřou ! Další věc kterou nesmíme udělat je že dáme na kliku ložiska zapouzdřená, tyto ložiska pak nemažou a zadřou se !









Jawa 50 typ 550, 555
Umístění
Počet
6202 C3
kliková hřídel
2x
6202 C3
pod spojkou
1x
6004 C3
hřídel pro řetězové kolečko
1x
Jawa 50 typ 05
Umístění
Počet
6302 C3
kliková hřídel
2x
6202 C3
pod spojkou
1x
6004 C3
hřídel pro řetězové kolečko
1x
Jawa 50 typ 20, 21, 23
Umístění
Počet
6303 C3
kliková hřídel
2x
6202 C3
pod spojkou
1x
6004 C3
hřídel pro řetězové kolečko
1x
6202 (muže být C3, lepší zapouzdřené)
pravý víko motoru
1x
Jawa 50 typ S11, S22
Umístění
Počet
6202z/C36
kliková hřídel
2x
6202/C36
kliková hřídel
1x
6201
převodovka - pravý karter
1x
6003
převodovka - levý karter
1x
Jawa 50 typ 551, 551S (jawetta)
Umístění
Počet
6202z/C36
kliková hřídel
2x
6202/C36
kliková hřídel
1x
6201
převodovka - pravý karter
1x
6003
převodovka - levý karter
1x


Ložiska lze zakoupit na Fichtl Krámku

Výměna ložisek


Rozpůlený motor si položíme na stůl, vezmeme si kus kulatého dřeva které se vejde do díry pro ložisko z vnější strany a staré ložisko přes toto dřevo vymlátíme kladivem. Očištěné kartery v místě uložení ložiska nahřejeme plynovým hořákem, horkovzdušnou pistolí, nebo na starém elektrickém vařiči, až se kartery ohřejí na dostatečnou teplotu (při pokapání kapky běhají jako na rozžhavené plotně +- je to pouze orientační) vložíme nová ložiskam, která jsme si mezi tím nechali trochu zchladit v mrazáku (ložiska zavažte v igelitovém sáčku a na pár minut je tam šoupněte). Ložiska by měli jít zastrčit rukou bez použití násilí, pokud ne chce to buď víc ohřát karter, nebo nožem trošku oškrábnout náběhovou hranu pro ložisko.

Zpět
sesa-moto.cz | jawa-50.cz | sweb.cz/firesnek | jawa.webzdarma.cz | jawa50zavody.wz.cz | jawamania.info | jawa50speed.wz.cz | i-veteran.cz | jawaracing50.wbs.cz | jawadily.cz | jawarmaniak.wz.cz | fichtlkramek.cz | jawa23.mablog.eu | 175jawa.wz.cz | cezetmania.info
Chromování, Renovace veteránů, Tuning - Jiří Bárta
Berry chaos style, Copyright © 2007/?