Motorky >
Fichtl >
Jawa 50 typ 05
Jawa 50 typ 05
JAWA 50 Typ 05 Pionýr Povážské strojárny zahájili v roce 1963 sériovou výrobu nového lehkého motocyklu Jawa 50, typ 05, který navazuje na předešlé typy Jawa 50 (550 a 555), známé pod jménem pionýr. Nový typ se však od nich liší konstrukčními úpravami motoru, rámu i karoserií. Podstatně byl zvýšen výkon motoru na 2,21 kW při 6000 ot. za min, takže stroj je schopen dopravovat dvě osoby. Vyráběl se ve dvou variantách: 05 Standard, který měl v předu před nohama krycí štít přecházející dole v podlážky a tím poskytoval stejnou míru ochrany jako skútr a typ 05 Sport, který měl místo štítu zaoblené bříško, místo podlážek stupačky a větší sportovní řídítka s hrazdou. Obě varianty měly stejný výkon a byly inspirací pro pozdější typy 20 a 21 Sport u kterých zůstali rám i karoserie shodné. V porovnání s prvním pionýrem je zřejmé velké zvýšení užitné hodnoty stroje při poměrně malém zdražení výroby. Proto byl nový typ pro zákazníky mnohem přitažlivější a lze předpokládat jeho velký úspěch. Typ 05, ale není příliš rozšířený a známý a za "nulapětky" se často považují předcházející dva typy. Nutno dodat, že tenhle typ měl snad nejlepší jízdní vlastnosti, měl dobrou akceleraci, byl rychlý i silný. Poznat ho na první pohled nejde, vypadá stejně jak typ 20, ale pravý kryt motoru má zaoblený, má šroubovací uzávěr nádrže a samozřejmě jiné značení.
Technické údaje
Motor
Typ motoru
Počet válců
Obsah válců
Vrtání
Zdvih
Kompresní poměr
Maximální výkon motoru
Maximální rychlost
Maximální hladina hluku
Prům. spotřeba s 1 osobou
Obsah nádrže/rezerva
Maximální stoupání
|
Míry a váhy
Výška motocyklu
Délka motocyklu
Šířka motocyklu
Váha stroje-bez paliva
Váha stroje s palivem
Únosnost (užitková váha)
Maximální zatížení předního kola
Maximální zatížení zadního kola
Maximální zdvih pře. vidlice
Maximální zdvih zad. vidlice
|
Karburátor
Typ
Průměr difuséru
Hlavní tryska
Volnoběh tryska
|
Zapalování-elektrika
Stejnosměrný proud
Výkon magneta
Zapalovací cívka
Indukční cívka
Zapalovací svíčka
Světelné cívky
Přední žárovka
Zadní žárovka
Vzdálenost přerušovače (odtrh)
Předstih zážehu před Hú
|
Kola
Rozměr přední pneumatiky
Rozměr zadní pneumatiky
Rozměr předního ráfku
Rozměr zadního ráfku
Tlak v přední pneumatice
Tlak v zadní pneumatice
Počet drátů
Délka drátu
Závit drátu
Čelisťové (bubnové) brzdy
|
dvoudobý vzduchem chlaz.
1
49,9ccm
38mm
44mm
1:7,5
2,21Kw (3K) / 6000 ot/min
60km/hodině
75 dB
2,3l/100km
5,5l / 0,5l
16%
|
930 mm
1780mm
600mm
65kg
70kg
160kg
62kg
168kg
90 mm
85 mm
|
Jikov 2915 PS
15 mm
68
38
|
6V
20 W / 30W
5W Pal 02-9211,04
8V-02-9210.30
Brisk N15C/N14C
15W / 25W
15/15W/-25/25W
5W
0,4mm
1,6-1,9 mm
|
2,75/16"
2,75/16"
1,5 A x 16
1,5 A x 16
1,5 atp.
1,9 atp.
36 ks
160mm
M 3,5
125/20 mm
|
Zpět