WEB WWW

Fichtl
Stadion
Jawetta
Prototypy,Vývoj,
Anomálie
Historie
PS 8
Úpravy,Tuning
Opravy, Technika
Teorie o 2T motorech
El. Schémata
Katalogy ND
Manuály
Ostatní
Foto
Články z časopisů
apd...
Moto
Diskusní fórum příznivců historických strojů
VŠE O ZÁVODECH PIONÝRŮ
Motorky > Fichtl > Jawa 50 typ 05


Jawa 50 typ 05

JAWA 50 Typ 05 Pionýr Povážské strojárny zahájili v roce 1963 sériovou výrobu nového lehkého motocyklu Jawa 50, typ 05, který navazuje na předešlé typy Jawa 50 (550 a 555), známé pod jménem pionýr. Nový typ se však od nich liší konstrukčními úpravami motoru, rámu i karoserií. Podstatně byl zvýšen výkon motoru na 2,21 kW při 6000 ot. za min, takže stroj je schopen dopravovat dvě osoby. Vyráběl se ve dvou variantách: 05 Standard, který měl v předu před nohama krycí štít přecházející dole v podlážky a tím poskytoval stejnou míru ochrany jako skútr a typ 05 Sport, který měl místo štítu zaoblené bříško, místo podlážek stupačky a větší sportovní řídítka s hrazdou. Obě varianty měly stejný výkon a byly inspirací pro pozdější typy 20 a 21 Sport u kterých zůstali rám i karoserie shodné. V porovnání s prvním pionýrem je zřejmé velké zvýšení užitné hodnoty stroje při poměrně malém zdražení výroby. Proto byl nový typ pro zákazníky mnohem přitažlivější a lze předpokládat jeho velký úspěch. Typ 05, ale není příliš rozšířený a známý a za "nulapětky" se často považují předcházející dva typy. Nutno dodat, že tenhle typ měl snad nejlepší jízdní vlastnosti, měl dobrou akceleraci, byl rychlý i silný. Poznat ho na první pohled nejde, vypadá stejně jak typ 20, ale pravý kryt motoru má zaoblený, má šroubovací uzávěr nádrže a samozřejmě jiné značení.



Technické údaje

Motor

Typ motoru
Počet válců
Obsah válců
Vrtání
Zdvih
Kompresní poměr
Maximální výkon motoru
Maximální rychlost
Maximální hladina hluku
Prům. spotřeba s 1 osobou
Obsah nádrže/rezerva
Maximální stoupání
Míry a váhy

Výška motocyklu
Délka motocyklu
Šířka motocyklu
Váha stroje-bez paliva
Váha stroje s palivem
Únosnost (užitková váha)
Maximální zatížení předního kola
Maximální zatížení zadního kola
Maximální zdvih pře. vidlice
Maximální zdvih zad. vidlice
Karburátor

Typ
Průměr difuséru
Hlavní tryska
Volnoběh tryska
Zapalování-elektrika

Stejnosměrný proud
Výkon magneta
Zapalovací cívka
Indukční cívka
Zapalovací svíčka
Světelné cívky
Přední žárovka
Zadní žárovka
Vzdálenost přerušovače (odtrh)
Předstih zážehu před Hú
Kola

Rozměr přední pneumatiky
Rozměr zadní pneumatiky
Rozměr předního ráfku
Rozměr zadního ráfku
Tlak v přední pneumatice
Tlak v zadní pneumatice
Počet drátů
Délka drátu
Závit drátu
Čelisťové (bubnové) brzdy


dvoudobý vzduchem chlaz.
1
49,9ccm
38mm
44mm
1:7,5
2,21Kw (3K) / 6000 ot/min
60km/hodině
75 dB
2,3l/100km
5,5l / 0,5l
16%


930 mm
1780mm
600mm
65kg
70kg
160kg
62kg
168kg
90 mm
85 mm


Jikov 2915 PS
15 mm
68
38


6V
20 W / 30W
5W Pal 02-9211,04
8V-02-9210.30
Brisk N15C/N14C
15W / 25W
15/15W/-25/25W
5W
0,4mm
1,6-1,9 mm


2,75/16"
2,75/16"
1,5 A x 16
1,5 A x 16
1,5 atp.
1,9 atp.
36 ks
160mm
M 3,5
125/20 mm

Zpět
sesa-moto.cz | jawa-50.cz | sweb.cz/firesnek | jawa.webzdarma.cz | jawa50zavody.wz.cz | jawamania.info | jawa50speed.wz.cz | i-veteran.cz | jawaracing50.wbs.cz | jawadily.cz | jawarmaniak.wz.cz | fichtlkramek.cz | jawa23.mablog.eu | 175jawa.wz.cz | cezetmania.info
Chromování, Renovace veteránů, Tuning - Jiří Bárta
Berry chaos style, Copyright © 2007/?